Why we keep going

Bismillah.

Bulan Ramadhan ni memang best sangat coach orang, sebab semuanya dapat result yang best-best. Yeay I’m a happy coach 🙂 Satu sebab ialah bulan puasa kan, sepatutnya memang makan lagi kurang dari biasa, nafsu nak makan pon lagi senang nak kawal dan lebih disiplin ikut pelan yang coach bagi. So nak ucapkan congratulates to all of them *clap-clap

11014678_10206049010778716_5756477003996946151_n 11425502_10206070383873030_9100583696972782831_n

Ramai yang ingat my business is selling products. But it’s not entirely true. Kalau bisnes saya jual produk je, memang senang sangat lah, dah bagi barang dekat customers, ok dah tanggungjawab habis dekat situ je. Lantaklah diorang reti gune ke, betul ke tak cara penggunaan tu, dapat result ke tak.

But that’s not what I’m doing.

My real business is education. Nak mendidik orang tentang penjagaan pemakanan yang lebih baik, amalkan gaya hidup yang lebih sihat & of course bagi semangat dan motivasi untuk tidak putus asa and keep going. Sebab I’m not only helping them to lose weight, but I’m helping them to change their lifestyle. And it’s not easy to do it alone. Lagi membantu bila ada someone yang really going to push you dan berada dalam suasana yang positif dan kondusif.

Kenapa jual produk?

Kerana kepakaran saya adalah coaching dan bagi education tentang pemakanan dan gaya hidup sihat. So I want to really focus on that. I don’t want to focus so much untuk mencipta produk ataupon buat benda-benda yang not in my expertise. So saya just pilih the best product out there yang boleh bantu customers saya untuk dapat the best result.

Mungkin apa yang saya dan kawan-kawan dalam Herbalife ni lakukan takdelah seberapa sangat, but we strongly believe that it could give some impact to our society.

Yes we earn money coaching people but our main drive is to change the nutritional habit and lifestyle of Malaysians and the whole world for better. Semoga Allah permudahkan jalan kami.

small-companies-big-hearts-leading-social-entrepreneurs-11

So selamat berpuasa dan jaga permakanan anda di bulan puasa ni ok.

p/s : Kami dapat inspirasi dari satu seminar tentang social entrepreneurship dan kami nak melancarkan sesuatu yang kami rasa sangat-sangat bermakna dan special untuk bantu mereka yang nak turun berat dan ubah gaya hidup mereka. Tunggggu ye, nanti kami announce.

Leave a comment